در بسیاری از پروژه ها یک گذرگاه آب باران به خصوص در زمان احداث پروژه در نظر گرفته می شود که یک مدل به روز از عملیات مهار آب باران است. این مدل امکان استفاده از آب باران را نمیدهد و هدف اصلی آن ذخیره سازی آب باران سیلابی نیست، البته هستند مواردی که با تصفیه همین آب ذخیره شده برخی از کارها مانند شستشو را پیش می برند. اما هدف اصلی مهار آب اضافی و زیاد باران های پر فشار و سیلابی است که به خصوص در زمان اجرای پروژه موجب درد سر می شوند. این روش نوین که خیلی سال هم نیست استفاده می شود بهترین روش برای فرار از این معضل تا به امروز بوده است. البته پیش از این روش های خاصی هم استفاده نمیشده، اما با توجه به اینکه برخی مناطق اصولا همیشه بارانی هستند برای پیش برد پروژه ها و همین طور آینده تضمین شده برای کف سازی پروژه از این متد استفاده می کنند.

نام فارسی مشخصی برای این متد در نظر گرفته نشده است اما جستجوی موارد زیر می تواند نتایج مفیدی برای شما داشته باشد:

  • Stormwater detention vault
  • stormwater cassettes
  • Stormwater tanks
  • Storm water management
  • water protection vault

طاق بازداشت طوفان یک ساختار زیرزمینی است که برای مدیریت جریان آب باران اضافی در یک محل توسعه یافته، اغلب در محیط شهری طراحی شده است. این مدل تاسیسات به خصوص در زمانی که فضای کافی برای ساخت حوضچه و استخر بازیافت یا نگهداری وجود ندارد به شدت توصیه می شود. با توجه به اینکه این مدل تاسیسات در زیر زمین نصب می شوند و داخل لایه هایی از بتن و شن فرو می روند، همین طور بدنه پلی اتیلنی آنها به شدت در مقابل خوردگی مقاوم است، آنها را می توان برای سالهای طولانی استفاده کرد.

مواد به کار رفته در این نوع ذخیره سازی معمولا یکی از مدل های لوله های کاروگیت، لوله های پلی اتیلن فشار قوی، کف ریزی بتنی مخزن گونه، آلومینیوم، فولاد تقویت شده، فایبرگلاس، هر نوع پلاستیک فشرده و مقاوم استفاده می شود.

این غرفه های نگهداری معمولا در زیر زمین های مسطح و باز ساختمان مانند پارکینگ، زمین بازی، غرفه های موقت، محوطه ورود و حیاط روبروی ساختمان ساخته می شوند.

برای دیدن تصاویر این متد کلیک کنید


تاسیسات اکابن باران ,استفاده ,پروژه ,ذخیره ,stormwater ,شوند ,باران سیلابی ,ذخیره سازی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فایل دانشگاه راکت شو گپ‌مووی | دانلود و تماشای آنلاین فیلم، سریال و انیمیشن Joker Movie تولید کننده نخ اکریلیک دکتر ابی تاپیک فایل بازارگرد